Prosjekt

Styrke stedsattraktivitet: En framtidsrettet strategi for et levende Balsfjord
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Styrke stedsattraktivitet: En framtidsrettet strategi for et levende Balsfjord

Stedsattraktivitet er essensielt for distriktskommuner som ønsker å skape en bærekraftig framtid. Balsfjord Næringsutvikling har i samarbeid med NAV Balsfjord-Storfjord og flyktningetjenesten i Balsfjord kommune utforsket hvordan Balsfjord kan skape et mer inkluderende arbeidsliv, fritid og samfunn.

Les mer
Fra avfall til ressurs: Derfor må vi gjenvinne stein
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Fra avfall til ressurs: Derfor må vi gjenvinne stein

I dag er gjenvinning en selvfølge for mange materialer som plast, glass, og metall. Men én ressurs har ofte blitt oversett – stein. Hvorfor bør vi begynne å tenke annerledes? Balsfjord Næringsutvikling har sammen med sine medlemmer Perpetuum, Balsfjord kommune havn, Bergneset Pukk og Grus og en rekke andre aktører utforsket muligheter for bærekraftig massehåndtering i bygg- og anleggsprosjekt i nord.

Les mer
Sirkulær og smart havn
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Sirkulær og smart havn

Implementeringen av en sirkulær havn er viktig av flere grunner, og det gir en rekke fordeler både for miljøet, økonomien og samfunnet. Balsfjord Næringsutvikling har sammen med sine medlemmer det siste året utforsket hvordan Bergneset havn- og industriområde kan integrere prinsipper for sirkulær økonomi i utvikling og drift av havna.

Les mer
Sirkulære Balsfjord
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Sirkulære Balsfjord

Hvordan kan Balsfjord bli sirkulære? Balsfjord Næringsutvikling har sammen med en rekke aktører utviklet små og store sirkulære forretningskonsept det kan samarbeides om.

Les mer
Inkluderende Balsfjord
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Inkluderende Balsfjord

Hvordan skape et mer inkluderende arbeidsliv? NAV Balsfjord-Storfjord, Flyktningetjenesten i Balsfjord og Balsfjord Næringsutvikling har utviklet flere konsept som kan bidra til at Balsfjord blir enda mer inkluderende.

Les mer
Malangens nye merkevare
Heidi Johnsen Heidi Johnsen

Malangens nye merkevare

Den nye merkevaren for Malangen skal fremme de lokale verdiene og styrkene som finnes her i dag og oppfordre til aktivitet i hele Malangenområdet. Merkevarestrategien har sterkt fokus på samarbeid og besøksopplevelse.

Les mer